Ślub cywilny poza urzędem w 2015

Początek 2015 roku niesie ze sobą dużą zmianę w temacie ślubów cywilnych odbywających się poza murami Urzędu Stanu Cywilnego. Szczególnie w mniejszych miastach sale ślubów w Urzędzie Miasta nie zawsze spełniają oczekiwania przyszłych małżonków. Jak dotąd uzyskanie zgody na zawarcie związku małżeńskiego poza urzędem zależałą wyłączenie od decyzji Naczelnika Urzędu Stanu Cywilnego i była to kwestia nieuregulowana prawnie. W praktyce w wielu gminach zgody na taki ślub udzielano tylko w przypadku zagrożenia zdrowia lub życia jednego z małżonków. Nieuregulowana była również kwestia opłaty za taki ślub i pozostało to raczej w kwestii indywidualnych ustaleń z urzędnikami.

Od 1 marca 2015 obowiązywać będą nowe przepisy, które być może nie rewolucjonizują tej kwestii ale na pewno ją porządkują. Wchodzące z początkiem marca przepisy dopuszczają możliwość ślubu poza USC na wniosek Pary Młodej odchodzi więc konieczność motywowania takiego wniosku poważnymi przesłankami. Nadal będziemy musieli otrzymać zgodę Kierownika Urzędu, a dodatkowo konieczne będzie uiszczenie dodatkowej opłaty za taki ślub, w wysokości 1000 zł. Wniosek o ślub cywilny poza Urzędem należy złożyć do kierownika USC w gminie, na terenie której zawarty ma być związek małżeński.

Bez zmian pozostają wymogi dotyczące miejsca, w którym odbywać ma się ceremonia zaślubin. Musi być to miejsce zapewniając przede wszystkim bezpieczeństwo uczestnikom jak i powagę odpowiednią dla ceremonii.

Ślub cywilny poza urzędem

Joanna

Joanna

Miłośniczka czworonogów zakręcona na punkcie dnia, w którym mówimy sakramentalne "TAK".

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *